24 September, 2015

Dr Josh Axe: 20 Kebaikan Minyak Kelapa

Dr Jose Ave, http://draxe.com/coconut-oil-benefits/

Setakat ini, terdapat lebih daripada 1500 kajian yang membuktikan minyak kelapa sebagai salah satu makanan yang paling sihat di planet ini. Manfaat minyak kelapa dan menggunakan melampaui apa yang kita jangkakan.

Penyelidikan akhirnya telah mendedahkan rahsia untuk buah yang hebat ini; iaitu lemak yang sihat dipanggil asid lemak rantaian sederhana  (MCFA),  lemak atau asid yang unik ini termasuk:
  *   Asid kaprilik
  *   Asid laurik
  *   Asid kaprik



Dan sekitar 62% daripada minyak kelapa terdiri daripada 3 asid lemak sihat dan 91% daripada lemak dalam minyak kelapa adalah lemak tepu yang sihat.

Kebanyakan lemak yang kita makan mengambil masa yang lama untuk dihadam, tetapi MCFA yang terdapat dalam minyak kelapa menyediakan sumber tenaga yang sempurna kerana mereka hanya perlu melalui proses 3 langkah untuk dijadikan minyak vs lemak lain melalui proses 26 langkah !

Tidak seperti asid lemak rantai panjang (LCFAs) yang terdapat dalam minyak tumbuhan berasaskan, MCFA adalah:

  1. Lebih mudah untuk dihadam
  2. Tidak mudah disimpan sebagai lemak
  3. Anti-mikrob dan anti-kulat
  4. Lebih kecil, membolehkan ketelapan sel lebih mudah untuk tenaga segera
  5. Diproses oleh hati, yang bermaksud bahawa mereka dengan serta-merta ditukarkan kepada tenaga dan bukannya disimpan sebagai lemak

20 Manfaat Terbukti  Minyak Kelapa


Menurut kajian perubatan, minyak kelapa memberi manfaat kepada badan dengan cara yang berikut:

1. Terbukti Merawat Penyakit Alzheimer:


Pencernaan MCFA oleh hati mewujudkan keton yang merupakan tenaga mudah dicapai oleh otak. Keton membekalkan tenaga kepada otak tanpa memerlukan insulin untuk memproses glukosa kepada tenaga.

Penyelidikan terkini menunjukkan bahawa otak sebenarnya mewujudkan insulin itu sendiri untuk memproses glukosa dan kuasa otak sel-sel. Oleh kerana otak pesakit Alzheimer telah kehilangan keupayaan untuk mencipta insulin itu sendiri, yang keton daripada minyak kelapa boleh mewujudkan sumber tenaga alternatif untuk membantu membaiki fungsi otak.

2. Mencegah Penyakit Jantung dan Tekanan Darah Tinggi:


Minyak kelapa adalah tinggi dalam lemak tepu semula jadi. Lemak tepu bukan sahaja meningkatkan kolesterol yang sihat (dikenali sebagai HDL) dalam badan anda, tetapi juga membantu untuk menukarkan LDL kolesterol "jahat" ke kolesterol baik.
Dengan meningkatkan HDL dalam tubuh, ia membantu menggalakkan kesihatan jantung dan mengurangkan risiko penyakit jantung.

3. Menyembuhkan UTI dan Jangkitan buah pinggang & melindungi hati:


Minyak kelapa telah dikenali untuk membersihkan dan menyembuhkan kencing (UTI) dan jangkitan buah pinggang. MCFA yang ada di dalam kerja-kerja minyak sebagai antibiotik semulajadi dengan mengganggu lapisan lipid pada bakteria dan membunuh mereka. Juga terdapat kajian yang menunjukkan bahawa minyak kelapa terus dilindungi hati daripada kerosakan.

Air kelapa juga membantu hidrat dan menyokong proses penyembuhan. Doktor telah pun disuntik air kelapa untuk membersihkan batu karang. Kelapa adalah makanan super kuat!



4. Mengurangkan Keradangan dan Artritis:


Dalam satu kajian di India, tahap yang tinggi antioksidan yang terdapat dalam minyak kelapa dara mengurangkan keradangan dan menyembuhkan arthritis dengan lebih berkesan daripada ubat-ubatan yang terkemuka.

Dalam satu lagi kajian baru-baru, minyak kelapa yang telah dituai dengan hanya api sederhana didapati menyekat sel-sel radang. Ia bekerja sebagai analgesik dan anti-radang.

5. Pencegahan dan Rawatan:


Minyak kelapa dara mempunyai dua kualiti yang membantu ia melawan kanser. Satu, kerana keton dihasilkan dalam penghadaman. Sel-sel tumor tidak dapat mengakses tenaga dalam keton dan bergantung kepada glukosa. Adalah dipercayai bahawa diet ketogenic boleh menjadi satu komponen yang mungkin bagi membantu pesakit kanser pulih.

Dua, kerana MCFA dicerna dinding lipid, mereka juga boleh membunuh Helicobacter pylori, bakteria yang telah dikenali sebagai meningkatkan risiko kanser perut. Walaupun dalam kajian di mana kanser kimia teraruh, pengenalan minyak kelapa menghalang kanser daripada membangun!

6. Boost Sistem Imun  (anti-bakteria, anti-kulat dan anti-virus):


Minyak kelapa mengandungi asid laurik, yang dikenali untuk mengurangkan candida, melawan bakteria, dan mewujudkan persekitaran yang bermusuhan untuk virus. Banyak penyakit hari ini adalah sebab-sebab oleh pertumbuhan bakteria yang tidak baik, funguses, virus dan parasit dalam badan.

Anda boleh menggantikan bijirin dan gula dalam diet anda dengan minyak kelapa sebagai sumber bahan api semula jadi anda apabila anda sakit. Gula suapan pertumbuhan bakteria yang tidak baik. Sebaliknya ambil 1 sudu besar 3x minyak kelapa setiap hari ketika sakit dan makan banyak sayur-sayuran dan sup tulang juga.

7. Meningkatkan Memori dan Fungsi Otak:


Dalam satu kajian 2004 yang disiarkan dalam jurnal Neurobiologi Penuaan, mereka mendapati bahawa terdapat dalam minyak kelapa MCFA bertambah baik masalah ingatan dalam mata pelajaran mereka yang lebih tua.

Di semua pesakit terdapat peningkatan yang ketara dalam keupayaan ingat mereka selepas mengambil asid lemak ini. Oleh kerana MCFA dengan mudah dapat diserap di dalam badan dan boleh diakses di dalam otak tanpa menggunakan insulin, mereka mampu untuk menjana sel-sel otak dengan lebih cekap.


8. Meningkatkan tenaga dan daya tahan:


Minyak kelapa adalah mudah untuk dihadam, tetapi juga menghasilkan tenaga yang lebih panjang berkekalan dan meningkatkan metabolisme anda. Apabila mengambil minyak kelapa berkualiti bukan diproses, anda boleh mendapatkan manfaat yang paling kerana ia adalah MCFA yang dihantar terus ke hati untuk ditukar menjadi tenaga!

Hari ini, ramai triathletes akan menggunakan minyak kelapa sebagai sumber bahan api semasa latihan dan perlumbaan untuk acara-acara jarak jauh. Anda boleh membuat bahan api tenaga buatan sendiri dengan mencampurkan minyak kelapa, madu mentah dan benih chia bersama-sama. Ringkasnya bersama 1 sudu besar setiap dan mengambil 30 minit sebelum bersenam.

9. Meningkatkan Penghadaman, Mengurangkan Perut Ulser (Ulcerative Colitis):


Kelapa juga meningkatkan penghadaman kerana ia membantu badan untuk menyerap vitamin yang larut dalam lemak, kalsium, dan magnesium.

Jika minyak kelapa diambil pada masa yang sama sebagai asid lemak omega-3, ia boleh membuat mereka dua kali lebih berkesan, kerana mereka sedia ada untuk dicerna dan digunakan oleh badan.

Minyak kelapa boleh membantu meningkatkan bakteria dan kesihatan usus dengan memusnahkan bakteria tidak baik dan candida. Ketidakseimbangan Candida terutamanya boleh mengurangkan asid perut yang menyebabkan keradangan dan masalah penghadaman.

10. Mengurangkan Gejala Penyakit Pundi Hempedu & Pankreatitis:


The MCFA minyak kelapa tidak memerlukan enzim pankreas untuk dipecahkan, jadi mengambil minyak kelapa memudahkan tekanan pada pankreas.

Selain itu, lemak super ini begitu mudah untuk dihadam bahawa ia telah diketahui memulihkan tanda-tanda penyakit pundi hempedu juga. Ganti lain lemak rantai panjang dengan minyak kelapa untuk meningkatkan pundi hempedu dan kesihatan keseluruhan badan.


11. Memperbaiki Isu kulit (terbakar, ekzema, kelemumur, dermatitis dan psoriasis):


Minyak kelapa adalah indah sebagai pembersih muka, pelembap dan skrin matahari, tetapi juga ia boleh merawat gangguan kulit. Asid lemak (kaprilat dan Laurik) dalam minyak kelapa mengurangkan keradangan dalaman dan luaran dan melembapkan menjadikan mereka satu penyelesaian yang bagus untuk semua jenis kulit.

Ia melindungi kulit dan mempunyai banyak antioksidan yang menjadikan ia sesuai untuk penyembuhan kulit. Di samping itu, ciri-ciri antimikrob mengimbangi candida atau sumber kulat yang boleh menyebabkan keadaan kulit.

12. Mencegah Penyakit Gusi dan Kereputan Gigi:


"Oil Pulling" dengan minyak kelapa telah digunakan berabad lamanya sebagai satu cara untuk membersihkan bakteria mulut dan membantu menyembuhkan penyakit periodontal. Minyak kelapa adalah salah satu daripada minyak yang paling berkesan untuk oil pulling kerana ia adalah anti-bakteria berkepekatan tinggi MCFA.

Dengan mengkumur minyak dalam mulut anda, minyak ini menghapuskan bakteria mulut secara semula jadi dan tetapkan amalan kepadanya. Menghapuskan bakteria oral sangat mengurangkan risiko penyakit periodontal. Jika anda ingin menyembuhkan gusi anda dan pembaikan gigi anda, saya cadangkan oil pulling dengan minyak kelapa 3x seminggu selama 20 minit sehari.

13. Mencegah Osteoporosis:


Tekanan oksidatif dan radikal bebas adalah dua penyebab terbesar osteoporosis. Oleh kerana minyak kelapa mempunyai apa-apa aras tinggi antioksidan yang membantu melawan radikal bebas, ia adalah satu rawatan semula jadi utama bagi osteoporosis.
Satu lagi manfaat minyak kelapa menakjubkan adalah bahawa ia meningkatkan penyerapan kalsium dalam usus. Penyelidikan dengan osteoporosis telah mendapati bahawa minyak kelapa bukan sahaja meningkatkan jumlah tulang dan struktur dalam mata pelajaran, tetapi juga menurun kehilangan tulang akibat osteoporosis.

14. Meningkatkan Metabolisme Bagi Kes Jenis II Diabetes:


Apabila sel-sel enggan bertindak balas terhadap insulin dan tidak lagi mengambil glukosa untuk tenaga, maka mereka dianggap tahan insulin. Pankreas kemudian pam keluar lebih banyak insulin untuk sebagai ganti rugi dan mewujudkan kitaran berlebihan. Rintangan insulin adalah gejala kepada diabetes jenis II.

Dalam kelapa minyak MCFA membantu mengimbangi tindak balas insulin dalam sel-sel dan menggalakkan proses pencernaan yang sihat. Mereka mengambil kira tekanan pada pankreas dan memberi badan sumber tenaga yang konsisten yang tidak bergantung kepada tindak balas glukosa yang boleh menghalang rintangan insulin dan diabetes jenis II.

15. Untuk Mengurangkan Berat Badan:


Kerana tenaga yang mewujudkan kebolehan minyak kelapa, ia tidak menghairankan bahawa ia memberi manfaat dalam mengurangkan berat badan. Ia membantu untuk membakar lemak, mengurangkan selera makan dan ia mengkaji ia amat membantu dalam mengurangkan lemak perut!

Keupayaan kelapa untuk membantu anda menumpahkan lemak telah mantap. Satu kajian 1985 yang diterbitkan dalam Journal of Toxicology dan Kesihatan Alam Sekitar membuktikan bahawa satu suntikan asid capric menyebabkan "pada mulanya pesat penurunan, kemudian beransur-ansur dalam pengambilan makanan dan kehilangan selari berat badan" dalam tikus jantan.

Ia mungkin kelihatan bertentang untuk menganggap bahawa minyak kelapa makan (lemak a) akan menyumbang kepada kehilangan lemak, tetapi ia sebenarnya agak logik. Kunci untuk memahami fenomena ini meletakkan dalam keupayaan pelbagai dimensi daripada MCFA untuk mengawal pelbagai proses fisiologi.

Sebagai contoh, dalam kajian 1985 yang disebutkan di atas, ia telah mendapati bahawa asid capric menunjukkan peningkatan yang ketara dalam fungsi tiroid, membantu  lebih rendah kadar jantung berehat, dan membantu tubuh anda membakar lemak untuk tenaga.

Baru-baru ini, yang Obesiti Jurnal menerbitkan satu kajian dari  Sekolah Perubatan Universiti Boston yang memberikan kita petunjuk mengapa MCFA mempunyai keupayaan pembakaran lemak.

Menguji kesan yang MFCAs ada di pecahan lemak, adipos (lemak) sel-sel pada tikus telah dirawat dengan asid caprylic. Mereka mendapati bahawa pecahan lemak berlaku pada tahap yang ketara yang ia benar-benar meniru ciri-ciri puasa.

Puasa, dalam hal ini, tidak dianggap sebagai negatif, tetapi positif kerana badan menggunakan rizab tenaga yang paling berkesan dan mempercepatkan pecahan simpanan lemak yang sia-sia.

Dalam kata-kata para penyelidik yang menjalankan kajian ini, "Perubahan tersebut boleh menyumbang, sebahagiannya, kepada penurunan berat badan dalam haiwan dan manusia yang berkaitan dengan pemakanan asid lemak rantaian sederhana ."

16. Pembentukan Otot dan Mengurangkan Lemak Badan:


MCFA tidak hanya baik untuk membakar lemak; mereka juga sangat baik untuk membina otot. The MCFA yang terdapat dalam kelapa juga digunakan dalam membina otot produk yang popular seperti Mussle Milk™.

Sebahagian besar makanan tambahan banyak dihasilkan bagaimanapun, penggunaan diproses bentuk MCFA. Dengan makan kelapa yang sebenar, bagaimanapun, anda akan mendapat "perjanjian sebenar." Saya cadangkan menambah 3 sudu besar (shake) minyak kelapa untuk pembentukan otot  setiap hari.

17. Manfaat Minyak Kelapa untuk Penjagaan Rambut:


Jika anda mempunyai kelemumur atau kering minyak kelapa rambut mempunyai asid lemak sempurna untuk membantu memperbaiki keadaan ini. Anda boleh membuat kelapa buatan sendiri syampu lavender untuk meningkatkan rambut anda dan menggunakan minyak kelapa lurus seperti penghawa semua rambut semula jadi.

Untuk menghilangkan kelemumur dan menebal urut rambut 1 sudu besar minyak kelapa dicampur dengan 10 titik minyak pati rosemary ke dalam kulit kepala anda selama 3 minit.

18. Candida dan Jangkitan Yis:


Satu kajian yang diterbitkan dalam jurnal Ejen Antimicrobial dan Kemoterapi mendapati asid kaprik dan asid laurik dalam minyak kelapa adalah rawatan semulajadi yang berkesan untuk candida albicans dan jangkitan yis.

Untuk berkesan membunuh candida dan merawat jangkitan yis mengeluarkan gula diproses dan bijirin halus daripada diet anda dan makan banyak lemak yang sihat. Ambil 1 sudu besar 3x minyak kelapa setiap hari sebagai tambahan.

19. Anti Penuaan:


Menurut kajian yang diterbitkan dalam jurnal perubatan Makanan dan Fungsi, minyak kelapa meningkatkan tahap antioksidan dan boleh melambatkan penuaan. Kerja-kerja minyak kelapa dengan mengurangkan tekanan pada hati dan dengan mengurangkan tekanan oksidatif. (9)
Selain itu, mereka mendapati bahawa minyak kelapa boleh menyokong detoksifikasi kerana bagaimana ia berfungsi dengan hati. Untuk secara semula jadi penuaan perlahan mengambil 1 sudu besar minyak kelapa dengan anti-oksida beri kaya untuk sarapan pagi. Anda juga boleh memohon terus kepada kulit untuk manfaat tambahan dan melicinkan.

20. Untuk mengimbangi Hormon badan:


Menggunakan minyak kelapa manfaat hormon anda juga! Minyak kelapa boleh membantu mengimbangi hormon secara semulajadi kerana ia adalah satu sumber lemak tepu termasuk asid laurik. Kajian telah mendapati bahawa minyak kelapa boleh menjadi lemak yang sangat baik untuk mengambil semasa menopaus dan juga mungkin mempunyai kesan positif ke atas paras estrogen.

Bagi mengimbangi hormon secara semulajadi mengurangkan gula dan bijirin penggunaan dan mengisi penuh lemak sihat daripada kelapa, alpukat, biji flaks dan minyak sapi.

Terdapat jarang sebarang kesan sampingan minyak kelapa. Kadang-kadang alergi kenalan boleh berlaku kepada individu tertentu yang alah kepada kelapa. Sebahagian daripada produk pembersihan dicipta oleh minyak kelapa telah diketahui menyebabkan alahan kenalan juga, tetapi ia tidak sama. Sebenarnya, minyak kelapa yang dikenali untuk mengurangkan kesan sampingan daripada ubat-ubatan. Dan dalam kajian, ia mengurangkan tanda-tanda dan kesan-kesan sampingan rawatan kanser!

Bagaimana Mengambil Minyak Kelapa:


Saya menggunakan minyak kelapa untuk semua memasak dan baking saya, dan saya sering akan meletakkan satu sudu dalam smoothie pagi saya. Anda juga boleh memohon terus kepada kulit anda atau sebagai pembawa untuk minyak pati atau campuran.

* AMARAN - Minyak kelapa bertapis atau minyak kelapa diproses boleh terluntur, bila lebih dipanaskan, dan penggunaan kimia semasa memproses untuk meningkatkan hayatnya. Memproses minyak menyebabkan perubahan struktur  kimia dan lemak tidak lagi baik untuk anda!

No comments:

Post a Comment

Instant Dedicated Server
Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.